Menu

Ako zvýšiť ziskovosť spoločnosti

0 Comment

Podľa mnohých štúdií je tvorba cien jedným z kľúčových faktorov ovplyvňujúcich ziskovosť spoločnosti. Mnohí podnikatelia však nepovažujú tvorbu cien za hlavnú páku na zvýšenie svojej konkurencieschopnosti a propagáciu produktu na trhu. Zvyčajne sa v snahe zvýšiť zisky mnohé spoločnosti snažia znížiť náklady. Väčšina z nich sa jednoducho bojí zvýšiť cenu, pretože sa domnievajú, že to povedie k strate zákazníkov. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, zvýšenie cien nie vždy vedie k poklesu dopytu. Možno konštatovať, že aj pri pozitívnej výške zisku môže nesprávne stanovenie cien priniesť spoločnosti stratu.

účtenka

Ceny na trhoch B2B a B2C: kľúčové rozdiely
Na trhu B2C klient robí rozhodnutie o nákupe nezávisle a niekedy (najmä v prípade lacného tovaru) impulzívne, to znamená doslova z obchodného priestoru.  V súčasnosti mnoho reštaurácií a obchodov používa aromamarketing  na prilákanie zákazníkov. Aromatizácia predajných plôch a priestorov zvyšuje predaj a núti spotrebiteľa robiť neplánované nákupy.  Na trhu B2B je rozhodovací proces úplne iný: predaj sa spravidla môže skladať z niekoľkých ťažkých fáz, z ktorých každá si vyžaduje vlastné odôvodnenie.
Ak je cena oveľa nižšia ako vnímaná hodnota, potom spotrebiteľ nemusí vôbec kúpiť produkt, pretože si nebude istý, či je výrobca čestný. Je veľmi dôležité spájať náklady, prínosy a určiť optimálnu cenu. 

mince

Cena
Cena je dôležitou súčasťou obchodného modelu, ktorý spoločnosť používa, v závislosti od priradených úloh sa cenové stratégie môžu značne líšiť. V prípade nového produktu môže ísť o známu stratégiu "skimming" a "penetrácie na trhu". S pomocou stanovovania cien môže spoločnosť vyriešiť aj strategické a taktické úlohy boja konkurentov na trhu. Ako viete, neexistujú všeobecné odporúčania, ktoré okamžite vyriešia vaše problémy, a preto v každej konkrétnej situácii musíte venovať pozornosť rôznym aspektom spoločnosti. To isté platí pre stanovenie cien – dôverné poznanie tohto nástroja Vám prinesie konkurenčnú výhodu oproti spoločnostiam, ktoré si nevedia s cenou rady.