Japonsko je naozaj krásna a špecifická krajina. Často nazývaná „krajina vychádzajúceho slnka“. Určite o tejto fascinujúcej krajine máte mnoho vedomostí. Ale vedeli ste, že japonský automobilový priemysel sa dnes nachádza vo svetovej špičke? Je pravdou, že práve automobilový priemysel zmenil kultúru a životný štýl obyvateľov Japonska.
Určite ste sa už dovtípili, že tento článok bude venovaný autám, čo poteší najmä mužov ale určite sa medzi týmito nadšencami nájde aj zopár žien.
Zameriame sa na tri hlavné japonské automobilky a predstavíme vám ich silné a slabé stránky. Viete, ktoré sú to? Ak ste odpovedali Toyota, Honda a Nissan, tak je to správne a je zrejmé, že sa v tomto odbore naozaj vyznáte.
TOYOTA
Silné stránky
Najväčšou silou tejto značky je rozhodne tradičná inovatívnosť. Práve vďaka tomu sa Toyote podarilo vyniknúť medzi konkurenciou a tak sa dostať na vedúcu pozíciu.
Včasná reakcia na nové požiadavky meniacich sa časov bola naozaj prioritnou silnou stránkou, pretože práve Toyota je lídrom v oblasti vývoja ekologických technológií a bola prvou automobilkou, ktorá uviedla hybridné auto do hromadnej produkcie.
Ďalšou silnou stránkou je určite samotná značka, ktorá je spájaná hlavne so spoľahlivosťou, bezpečnosťou a ekologickosťou.
Slabé stránky
Relatívne slabá pozícia na obrovskom čínskom trhu.
Časté „recalls“, čiže povolávania vozidiel na servisnú prehliadku z technických dôvodov.
HONDA
Silné stránky
Silná pozícia vo svete automobilizmu. Honda patrí taktiež medzi najväčších technologických priekopníkov.
Silná značka spájaná s kvalitou a spoľahlivosťou. Čo určite na trhu veľmi zaváži.
A ako už bolo spomínané, Honda je zaraďovaná medzi technologických priekopníkov.
Slabé stránky
V roku 2012 mala spoločnosť len 1,1% podiel na európskom trhu, čo prispieva k slabej pozícii na európskom trhu.
Klesajúce predaje sú ďalším problémom Hondy. Na americkom trhu klesli predaje o 11,2%.
NISSAN
Silné stránky
Vykazuje silné ekonomické výkony. Je druhou najväčšou automobilkou z veľkej japonskej trojice.
Samotná značka Nissan mohla zaknihovať veľké úspechy.Čo teda naznačuje výrazné zlepšenie kvality a zákazníckej spokojnosti.
Silnú pozíciu automobilky na trhu upevňujú strategické partnerstvá. Najúspešnejšie a najdlhšie spojenectvo má Nissan s francúzskou automobilkou Renault.
Veľmi dôležité sú aj inovácie.
Slabé stránky
Časté „recalls“, čiže povolávania vozidiel na servisnú prehliadku z technických dôvodov. Nissanu sa tiež nevyhli problémy s povolávaním vozidiel do servisu. Aj keď v porovnaní s konkurentmi tieto problémy neboli tak časté, dokázali i jednotlivé prípady výrazne poškodiť dobré meno spoločnosti.
Môžeme teda konštatovať, že hlavnou zbraňou japonských automobiliek v konkurenčnom boji je ich technologická vyspelosť a kvalita.